Zerwany pasek wielorowkowy > rozrząd > silnik :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • a_jasinski
    Classic
    • 2010
    • 3

    Zerwany pasek wielorowkowy > rozrząd > silnik :(

    Zamieszczone przez Maru 123
    Ja mam dodatkowo zamontowane odcięcie zapłonu dezaktywowane popzez wciśnięcie odpowiedniego miejsca w kokpicie
    Dużo sobie elektryk może życzyć za takie coś?
    Czy sam instalowałeś?
  • hezio
    Classic
    • 2008
    • 4

    #2
    Zerwany pasek wielorowkowy > rozrząd > silnik

    Witam, niestety swój pierwszy post dałem w ogłoszeniu "Napinacz paska wielorowkowego OCTAVIA TDI" - przepraszam - w zasadzie powinienem umieścić to tutaj.

    Niestety zerwał się pasek wielorowkowy jak jechałem przy ok. 160km/h... Jechałem i nagle wszystko mi się wyłączyło - silnik, elektryka... Prawdopodobnie zerwany pasek wielorowkowy musiał pierdyknąć w rozrząd - bo pasek rozrządu jest strzępiony trochę... Rozrząd miałem wymieniany kilka miesięcy temu, i po zdjęciu pokrywy wygląda w zasadzie jak nie uszkodzony... ale co z tego jak po oględzinach wstępnych głowica już do wymiany wygięło mi wał, wklęsłe 'tłoczki'... po prostu żałoba... nie polecam nikomu.

    Wstępnie patrzałem na allegro itp. ceny zróżnicowane... może ktoś z forumowiczów ma coś polecić ?
    Silnik 1,9 TDI 90KM.

    Komentarz

    • KzaM
      Drive
      S_OCP Member
      • 2007
      • 56

      #3
      Hejka, około rok temu miałem to samo, głowica do wywalenia lub mocnej regeneracji, na szczescie wału nie pogieło, ale i tak zrobiłem swupa silnika na taki sam (AGR 90KM).
      Cenowo wszystko (transport plus silnik z czesciowym ostprzetem i ożywieniem zestawu) wyszło mnie kolo 5k. Zapytaj może w dziale Giełda/Kupie/Sprzedam o silnik- może ktoś ma na zbyciu i kupisz z pewnej ręki- potem tylko znaleźc ludzi którzy zrobią porządnie robote i znów cieszyć sie Szkodnikiem. Trzymam kciuki! :wink:

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10964
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        miałem podobną przygodę, ale usłyszałem jak pasek klinowy się zaczął telepać i dopiero na wolnych obrotach się zerwał. wkręciał się w napinacz i ośkę pompy wspomagania. pasek rozrządu się przesunął, ale nie doszło do kolizji tłoków.
        pompa wspomagania do wymiany była, ale twój przypadek to rzeźnia przy moim.

        spróbuj szukać kompletnego silnika
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • rafalus
          L&K
          • 2005
          • 1140
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          a o co chodzi z tym klinowym?A zminiales kiedys pasek klinowy? Jaki miales przbieg na tym pasku?
          Czyli wymiana rorzadu trzeba łączyć z wymianą paska klinowego
          nowy cSIMC od Aliego
          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

          półosie seryjne przebieg 273 tyś

          Komentarz

          • lakatus
            Drive
            • 2006
            • 42

            #6
            łoo pierunie to teraz mnie zaskoczyliscie myslalem ze jak dupnie ten pasek to co najwyzej elektryki nie bedzie wspomagania etc a tu widze powazny problem moze wystapic, dzis jestem po wymianie rozrzadu przejezdzilem 23 tys km wiecej (113 tys km) anizeli sugerowany przebieg przy ktorym nalezy wymienic pasek rozrzadu po wykrecenie rolek i wyciagniecu paska wyszlo iz wiele nie brakowalo bym zrujnowal silnik Pasek wygladal po zgieciu jak pajeczyna (popekany na calej powierzchni) a rolka ta mala telepala sie jak pierdol.... Mialem farta
            Systemy alarmowe

            Komentarz

            • rekin
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              Zamieszczone przez rafalus
              a o co chodzi z tym klinowym?A zminiales kiedys pasek klinowy? Jaki miales przbieg na tym pasku?
              Czyli wymiana rorzadu trzeba łączyć z wymianą paska klinowego
              nic nowego nie napisałeś....
              zawsze nalezy wymienić pasek wielorowkowy koszt żaden a spokój masz na następne 100tys/km

              Dziwie się, ze kolega tego nie zrobił...

              znam osobe która wymieniała łańcuch rozarządu w Oplu a nie wymieniła klina na wale za 5 zł..... po 2 tys wyciął sie klin i naprawa silnika wyszła mu w 1998r prawie 5 tys PLN.

              jak to się mówi " Oszczędny dwa razy traci"
              W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

              Komentarz

              Pracuję...